یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رییس شورای رقابت:

اپراتورها زیر بار موارد تحمیلی از سوی سازمان تنظیم مقررات نروند!

پژويان

یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۵:۰۰


رییس شورای رقابت ورود رگولاتوری به حوزه‌های دسترسی و قیمت گذاری را غیرقانونی دانست و از برخورد جدی این شورا در آینده‌ای نزدیک با رگولاتوری خبر داد.

وایمکس نیوز - جمشید پژویان گفت:‌ اگر شواری رقابت تاکنون با تخلفات سازمان تنظیم مقررات برخورد جدی نکرده، نشان از ضعف این شورا ندارد، چرا که معتقدیم تا جایی که امکان دارد باید مشکلات‌مان را مسالمت آمیز حل کنیم، اما متاسفانه سازمان تنظیم مقررات از سر ناسازگاری وارد می‌شود که به زودی عواقب این کار را خواهد دید.
پژویان این مطالب را در اعتراض به اظهارنظر اخیر مدیران سازمان تنظیم مقررات مبنی بر سقف پروانه اپراتورها و تغییر تعرفه فروش سیم‌کارت‌ها بیان کرد و افزود: پذیرفته نیست که سازمان رگولاتوری در برخورد با تخلف اپراتورها در زمینه جلوگیری از فروش سیم‌کارت به دلیل پرشدن سقف سیم‌کارت یا تغییر تعرفه فروش نرمش نشان دهد و یکی از اصول اصلی رگولاتوری برخورد قاطع با متخلفان در هر بخشی است.
وی بیان کرد: اینکه ما می‌گوییم شورای رقابت وظیفه نظارت و قانون‌گذاری در تمامی بخش‌ها را بر عهده دارد به دلیل نبود وابستگی و فرابخشی بودن این شوراست چرا که در زمان برخورد با متخلفان بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای وظایف قانونی خود را انجام خواهد داد.
وی گفت: آنچه در قانون به عنوان اختیارات شورای رقابت دیده شده به صراحت به این نکته تاکید دارد که سازمان تنظیم مقررات فعلی به هیچ وجه نمی‌تواند در زمینه قیمت گذاری و دسترسی وارد شود.
وی افزود: با توجه به مذاکرات قبلی با وزارت ارتباطات قرار بود ساختار فعلی رگولاتوری، فقط در زمینه فنی وارد شود که قاطع این شورا روبه‌رو خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعیین سقف‌ها و نحوه دسترسی انواع خدمات رسانان در بخش‌های مختلف از اختیارات شورای رقابت است، گفت: مجددا هشدار می‌دهم هرگونه دخالتی در چارچوب وظایف این شورا با پیگرد قانونی روبه‌رو خواهد شد.
پژویان با اشاره به نحوه برخوردهای اخیر سازمان تنظیم مقررات با یکی از اپراتورها که نشان از جانبداری از رقیب دارد، گفت: این موضوع اصلا پذیرفته نیست چرا که انتشار اخبار غیر قانونی موجب وارد آمدن زیان‌های هنگفتی به شرکت‌های خصوصی بزرگ می‌زند آن هم در شرایطی که سهام آنها در بورس عرضه شده است.
رییس شورای رقابت افزود: رگولاتوری باید بدون جانبداری از یک اپراتور خاص به ایجاد فضای سالم و تنظیم بازار برای ارایه سرویس‌های با کیفیت به مشترکان اقدام کند، نه اینکه خود وارد حاشیه‌ها شود.
پژویان در خصوص پیگیری مشکلات شورا با سازمان رگولاتوری در مراجع بالادستی گفت: این موضوع را با رییس جمهور نیز مطرح کرده‌ایم که قول دادند با وزیر ارتباطات و سایر وزرا که مشکلات مشابهی نیز با آنها داریم، صحبت شود.
وی با تکرار این موضوع که با آغاز به کار شورای رقابت سازمان تنظیم مقررات نمی‌تواند در قانون‌گذاری و تغییر تعرفه‌ها دخالت کند،‌گفت: اپراتورها هیچ تعهدی نسبت به آنچه که از سوی رگولاتوری به آنها تحمیل می‌شود ندارند و در صورت درخواست اپراتورها شورا آمادگی بررسی مشکلات آنها را دارد.

 

 

منبع:‌ روزنامه فناوران اطلاعات

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو